Het zag er lang naar uit dat dit jaarlijks terugkerend evenement compleet in het water zou vallen. De weersverwachtingen waren ronduit slecht.

Zwaar bewolkt, veel regen en zo. Maar dat bleek allemaal erg mee te vallen, al zullen die voorspellingen het aantal bezoekers vast wel negatief hebben beïnvloed.

In Hoorn aangekomen, bleek het ponton dat er normaal ligt voor de snelle boten, niet beschikbaar te zijn. Daardoor moest het nodige worden geïmproviseerd door de havenautoriteiten, om toch nog plek te creëren voor niet alleen de Zeehond en de Mantelmeeuw, maar ook voor de Simac en de Beer uit Warder en de Hayo uit Hoorn. De gecreëerde plek lag helaas een beetje in een dode hoek, waardoor de loop er toch minder in zat dan normaal. De heren van Warder waren echter niet te beroerd om af en toe te water te gaan om drenkelingetje te spelen. Dat heeft de aanloop ongetwijfeld juist weer positief beïnvloed.

Ook dit jaar deden we samsam met Warder. Niet alleen gingen alle inkomsten in 1 pot, maar ook waren er de nodige uitwisselingen van opstappers. En de aan boord van de Zeehond aanwezige generator werd de hele dag door gebruikt voor het maken van heet water voor soep, koffie en thee; uiteraard ook voor zowel onze bemanning als die van Warder.

De rustige periode voor 'het reddingswezen' is al weer aangebroken. Des te vreemder dus dat, net als vorig jaar tijdens Aqua Hoorn, op het drukste moment van de dag een schip voor Hoorn in moeilijkheden kwam. Een van de Warder boten was net passagiers aan het inladen toen de noodoproep binnenkwam. De passagiers zijn terug op de wal gezet en men is op weg gegaan om een jacht met een touw in de schroef te helpen. De andere reddingboot kwam kort daarna terug en ook die is ter plaatse gegaan na 'het lossen' van de passagiers.

De Mantelmeeuw was op dat moment nog buitengaats met passagiers. De daarop volgende periode heeft zij in haar eentje passagiers bediend. Dat leidde vanwege de oplopende wachttijden af en toe tot irritatie, maar over het algemeen begreep men best dat een schip in nood nu eenmaal voor gaat.

Tegen 17.00 uur was het wel zo'n beetje afgelopen en is 'de pot verdeeld'. Totaalopbrengst was € 374,--, dus per station betekende dat een opbrengst van € 187,--